۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۱۳

در تابستان سال جاری؛

9 پایگاه اوقات فراغت در بقاع متبرکه شیروان دایر می شود

9 پایگاه اوقات فراغت در بقاع متبرکه شیروان دایر می شود

شیروان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شیروان گفت: این اداره در فصل تابستان 9 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در بقاع متبرکه شهرستان دایر می کند.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در فصل تابستان جاری 9 پایگاه غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان در بقاع متبرکه این شهرستان تشکیل می‌ شود، افزود: این تعداد پایگاه اوقات فراغت اختصاص به طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی دارد که در آن گروه‌های سنی مختلف آموزش‌های لازم قرآنی و اعتقادی را فرا می‌گیرند.

وی اجرای طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی توسط اداره اوقاف و امور خیریه را در راستای فرمایش مقام معظم رهبری مبنی تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان با بیان اینکه ثبت نام در این طرح از اواخر خرداد ماه جاری در بقاع متبرکه انجام می‌گیرد، اظهار داشت: این طرح از 15 تیر ماه در 9 پایگاه شهرستان اجرا خواهد شد.

به گفته حجت الاسلام آسوده در این طرح مباحث و موضوعاتی همچون، حفظ قرآن، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، مشاوره و راهنمایی، پاسخ به مسائل و شبهات دینی و ... با استفاده از اساتید مجرب قم و شیروان به همراه برگزاری کلاس‌های ورزشی و اردوهای فرهنگی و زیارتی اجرا می شود.

وی گفت: در سال گذشته با فعالیت های تابستانی اداره اوقاف و امور خیریه ، به 570 نفر آموزش حفظ قرآن در محل بقاع متبرکه ، مساجد و دارالقرآن داده شد که از این تعداد 300 نفر در آزمون پایانی حفظ که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان شیروان دارای 65 بقعه متبرکه، 323 مسجد و حسینیه و همچنین 700 خادم افتخاری است.

کد خبر 2066121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha